زیست فناوری گیاهی

زیست فناوری گیاهی

زیست فناوری و کشت بافت گیاهی
زیست فناوری گیاهی

زیست فناوری گیاهی

زیست فناوری و کشت بافت گیاهی

آنزیم های مصنوعی

آنزیم‌های مصنوعی جدید از مولکول‌هایی تشکیل‌ شده‌اند که در طبیعت یافت نمی‌شوند و قادر به ایجاد واکنش‌های شیمیایی در آزمایشگاه هستند.

 تا پیش از این تصور می‌شد دی‌ان‌ای و آ‌ر‌ان‌ای تنها مولکول‌هایی هستند که همراه با پروتئین‌ها اطلاعات ژنتیکی را ذخیره می‌کنند و همچنین قادر به تولید آنزیم هستند. با این حال، تحقیق جدید نشان می‌دهد جایگزین‌های ممکنی برای مولکول‌های طبیعی وجود دارند که می‌توانند فرآیندهای کاتالیزوری موردنیاز برای حیات را پشتیبانی کنند.

 دانشمندان بر این باورند تولید دی‌ان‌ای مصنوعی در گذشته و آنزیم‌های مصنوعی جدید از بلوک‌های سازنده‌ موجود در طبیعت، این احتمال را مطرح می‌کند مبنی بر این که چنانچه حیات بر روی سیارات دیگر وجود داشته باشد، شاید از مجموعه کاملا متفاوتی از مولکول‌ها به وجود آمده باشد و این موضوع تعداد سیارات احتمالی میزبان حیات را افزایش می‌دهد.

چون آنزیم‌های مصنوعی XNAzymes بسیار باثبات‌تر از آنزیم‌های طبیعی هستند، دانشمندان معتقدند این مولفه‌ها می‌توانند در طراحی درمان‌های جدید برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شامل سرطان‌ها و عفونت‌های ویروسی به کار روند. این بیماری‌ها از فرآیندهای طبیعی بدن برای ریشه‌دوانیدن استفاده می‌کنند.


 مطالب بیشتر برای آنزیم مصنوعی را در این مقاله بخوانید 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.